English

Több milliárd email kezelése Elasticsearchben

Miként használjuk az Elasticsearch-öt elsődleges adatbázisként és kezelünk benne több mint 10 milliárd dokumentumot?!
2014-ben kezdtük el Mail technológia projektünket, mely a Freemail újraírásával kezdődött, de végül egy több ügyfelet kiszolgáló, skálázható email platform született, melynek “csak” első ügyfele lett a Freemail, a maga 1.5M aktív felhasználójával. Egy esettanulmány a nehézségekről, amikkel meg kellett küzdeni az Elasticsearch ilyen módon való használatához. Milyen sharding strategy mellett döntöttünk, mennyi node szükséges ekkora terhelés kiszolgálásához, miért választottuk az Elasticsearch-öt és alkalmas-e erre a szerepre!?

Szalai Róbert
Technológiai vezető, New Wave Media Group Kft. Szolgáltatás üzletág

A Pannon Egyetemről Java, PHP, C# és Javascript fejlesztőként kezdtem a pályafutásom full stack fejlesztőként. Pár évig belekóstoltam az iOS és Android, valamint nagy terheltségű rendszerek fejlesztésébe. Tettem kis kitérőt a startup világba, majd team leaderként a mail technológia projekten kezdtem dolgozni és mélyítettem a tudásom a skálázható alkalmazások, adatbázisok területén valamint a NodeJS világban. 2 éve technológiai vezetőként az Onbox Platform mellett a terület többi termékéért is felelek.